Training op maat bij Reynaers Aluminium

We will use FB to share the lighter side of our company and aim for long-term relationships with our clients.

We will use LinkedIn to share and update unique and valuable information for all your business language & communication trainings.

We will use Twitter to inform you what is happening and filter noise into knowledge, providing important updates in business language & communication trainings and connecting you to the world!

Comfortabel in het Frans en Duits

Het gebeurt vaak dat medewerkers van Reynaers Aluminium nood hebben aan een opfrissingscursus Frans en/of Duits. Het bedrijf werkte al vaker samen met BLCC voor individuele taalopleidingen. Aangezien ze in het verleden steeds tevreden waren, contacteerde Steven De Winter, hr-officer bij Reynaers Aluminium, ook nu BLCC met de vraag naar taalopleidingen Frans en Duits.

 

Mix tussen theorie en praktijk

In totaal waren er 15 cursisten voor Frans, na de professionele screening zijn zij per niveau ingedeeld in vier groepen, van basis tot meer gevorderd. Lydie Galant, taaltrainer Frans bij BLCC, nam de taalcursus van de vier groepen voor haar rekening. De vragen van de trainees waren zeer divers, aangezien binnen één groep verschillende profielen zaten. Onze taaltrainer werkte dan ook zo veel mogelijk op maat: de cursisten leerden zowel schriftelijk als mondeling communiceren en ook technische terminologie kwam aan bod. Lydie vertelt: ‘Voor mij is in een opleiding Frans het evenwicht tussen theorie en praktijk heel belangrijk. Zo liet ik de cursisten vertellen over hun weekend en op die manier oefenden ze ook meteen de werkwoordstijden in. Tijdens de cursus lazen we regelmatig een artikel, deden we rollenspelen en liet ik de trainees presenteren over een zelf gekozen onderwerp.’ Het functionele gebruik van zakelijke taal staat dus steeds centraal bij BLCC.

 

Comfortabel in het Frans en Duits

De opleidingen Frans en Duits waren echt maatwerk, dus specifieke vragen en problemen van de cursisten kwamen uitgebreid aan bod en daardoor waren de lessen ook niet te academisch. Veel trainees moeten regelmatig telefonisch problemen oplossen of hebben nood aan een specifieke, technische woordenschat. De lessen Frans en Duits werden gegeven door een ‘native speaker’, waardoor er geen Nederlands werd gesproken in de lessen. Ook dat is een voordeel om te leren je spreekangst te overwinnen. Een van de cursisten vat het mooi samen: ‘Ik voel me nu veel comfortabeler in mijn telefonische contacten. Ook tijdens een presentatie kan ik me vlotter uitdrukken in het Frans en lig ik niet meer zo wakker van de fouten die ik maak.’

Hr-officer Steven is ook zeer tevreden over de praktische kant van de taalopleiding: ‘De taaltrainers stonden open voor feedback en wilden graag hun lessen bijsturen. BLCC biedt een uitstekende service: we hadden steeds een goed zicht op de status van de trainingen en dat is voor ons ook heel belangrijk. Het is een fijne organisatie om op lange termijn mee samen te werken.'


Steven De Winter, hr-officer bij Reynaers Aluminium,
koos voor een FLEX opleiding bij BLCC.

Contact

Hebt u nog vragen? Contacteer ons dan zeker! We helpen u graag verder.

+32 (0) 56 22 73 51+32 (0) 2 725 00 52

welcome@blcc.be